Bejgli 2

Szintén a Facebookról, ősrégi recept. 🙂

A bejgli receptje 6 rúdhoz:
1 kg finomliszt
40 dkg. zsír!!
1 egész tojás és 2 sárgája
2 pohár aludttej (e helyett 2 dl. kefírt és 2 dl. tejfölt használok) 4 dkg. élesztő
mokkáskanálnyi sütőpor
pici só
A lisztben elmorzsolom a zsírt, belemorzsolom az élesztőt, hozzáadom a többi hozzávalót és jól kidolgozom. 6 cipóra vágom, egyenként meggömbölyítem őket és letakarva néhány órára hideg helyre teszem. Vékonyra nyújtom, töltöm, Hosszában leken a tojás sárgájával, kiteszem a hideg spejzba 1 órát, addig rászárad, utána keresztbe lekenem a fehérjével, és azt is rászárítom. Sütéskor kel egy kicsit a tészta és megrepeszti a tojásrétegeket, ettől lesz márványos. Villanysütőben 180 fokra előmelegítve, légkeveréssel sütöttem 10 percig, levettem 170 fokra és még 10-15 perc, és kész is. Letakarva, hideg helyen tárolom, szilveszterkor még semmi baja. Jól fagyasztható is.

Töltelék:
Soha nem főzöm meg és sem tejet, sem vizet nem teszek hozzá. A mákhoz a cukor mellé lereszelek egy nagy almát, teszek bele baracklekvárt , mazsolát, fahéjat, citromhéjat. A dióba cukor, baracklekvár, mazsola, reszelt narancshéj, kevés facsart narancslé, és néha reszelt csoki kerül. Morzsalékosra készítem és 1 éjszaka állni hagyom.
Marcipánost idén készítettem először, 20 dkg. darált mandulához ment 14 dkg. cukor, 1 dl. langyos víz és keserű mandula aroma. Ezt is morzsalékosra kevertem.

About usedari

Wardrobologist

Vélemény, hozzászólás?

