Túrós batyu

No akkor kezdem a receptek közreadását: 1. Túrós batyu
60dkg tk. liszt (én 10dkg-ot cserélni szoktam DW zero lisztre); 3,2 dl tej (nálam tejszín-víz kombó);
1 tojás;
1mk só;
2-3ek cukor ( nálam 1ek negyedannyi);
8 dkg olvasztott vaj;
2,5 dkg élesztő;
A vaj kivételével mindent a dagasztógép táljába készítek, elindítom a dagasztást, majd kb. 10 perc múlva a vajat is hozzáadom. Szép, hólyagos, kissé lágy tésztát dagasztok, majd lefedve, kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztem. Ezalatt elkészítem a tölteléket:
50dkg túró;
2 csapott ek búzadara (nálam búzakorpa);
4 ek cukor(1ek negyedannyi);
Vaníliás cukor(nálam vaníla aroma);
1 citrom reszelt héja;
2 tojás sárgája;
2 tojás fehérje kemény habbá verve;
Az áttört túrót elkeverem a cukorral és a többi hozzávalóval, legutoljára a tojásfehérje habot is óvatosan beleforgatom.
A megkelt tésztát óvatosan lisztezett deszkára borítom, majd kb. 3mm vastag négyzet alakra nyújtom. 10x10cm-es négyzetekre vágom, a közepükre teszek egy-egy kanál tölteléket. A négyzetek sarkait középen összefogom, csavarok rajta egyet. Sütőpapíros tepsire sorakoztatom őket, kb. 20 percig kelni hagyom, majd felvert tojással lekenem a batyukat. 180 fokos sütőben sütöm 15-20 percig. Az eredeti recept a töltelékbe 10dkg mazsolát is ír, de én nem szoktam. Jó sütögetést! Sent from my iPhone

Reklámok

About usedari

Wardrobologist

Vélemény, hozzászólás?

