Kakaós-fahéjas csiga

Kakaós/Fahéjas csiga:
500gr liszt; (100at cserélek a szokádos DW zero6-ra);
20gr sikér;
150ml tejszín;
130ml víz;
1 tojás;
1 tojás sárgája;
22gr élesztő;
50gr cukornak megfelelő édesítő;
100gr olvasztott, visszahűtött vaj;
A töltelékhez:
60gr olvasztott, visszahűtött vaj;
Édesítő;
Kakaópor;
Fahéj;
A tészta hozzávalóit egy tálba pakolom és dagasztógéppel kidagasztom (akinek nincs az kézzel, úgy kicsit tovább tart). Rugalmas, selymes tésztát kapok, lefedve bő fél óra alatt a duplájára kelesztem. Míg a tészta kel, a töltelékhez a vajat megolvasztom, hogy mire kell, kicsit visszahűljön. A megkelt tésztát elfelezem, lisztezett nyújtótáblán 3mm vastagra nyújtottam. A vaj felét egyenletesen elkentem a tésztán, makd szitán keresztül meghintettem darált nyírfacukorral/negyedannyival és kakaóporral úgy hogy a tésztát teljesen befedje a kakaó és a cukor. Feltekertem és ujjnyi vastagokra vágtam. Papíros sütőlemezre tette úgy, hogy legyen terük kelni és sülni. A másik tésztafél is ugyanígy kerül feldolgozásra, csak azt kakaópor helyett fahéjjal szórtam meg. A csigákat 40 percig pihentetem, majd 180 fokos sütőbe teszem és kb. 20 perc alatt megsütöm. A kész, még forró csigákra 1-1 teáskanálnyi forró édes tejet tettem.

Reklámok

About usedari

Wardrobologist

Vélemény, hozzászólás?

