Epres-túrós mascarponés piskóta

Epres-túros mascarponés torta

Hozzávalók:
Piskóta
26 cm átmérőjű tortához
7 tojás
14 dkg cukor
17dkg liszt
Tojássárgákat cukor felével habosra keverjük. Tojásfehérjét a másik felével habosra keverjük, keményre, de ne legyen ikrás. Sárgához egy kis fehér habot keverünk, majd felváltva belekeverjük a habot, és az átszitált lisztet fakanállal! Alsó- felső sütéssel kb 170 fokon, 40-45 perc alatt megsütjük.

Krém

500 g mascarpone
250 ml habtejszín
250 gr túró
500gr eper
100 gr cukor
1 vaniliás cukor

Az epret megmossuk, és a cukorral, vaniliás cukorral, pici citromlével felforraljuk úgy, hogy az epreket egyben hagyjuk.
A mascarponét a túróval simára keverjük. Majd a kihűtött eper levéből teszünk bele annyit, hogy a krém ne legyen nagyon folyós, de szép színe legyen. A tejszínt kemény habbá verjük úgy, hogy az eperléből adunk hozzá.
A kettőt óvatosan összedolgozzuk, majd ha már egynemű a krém, hozzá adjuk a lecsepegtetett epervelőt is.
A kihűlt piskótára simítjuk a krémet, felezett eperrel díszítjük. Egy csomag express tortazselét a leírtak szerint elkészítünk. A javasolt víz helyett, én a még megmaradt eperlét használtam. Vízzel pótoltam, hogy szükséges mennyiség meglegyen.
Alufóliával körbe tekertem a tortát, és a tortazselével bevontam a tetejét. Így tettem a hűtőbe letakarva egy éjszakára. Másnap a maradék krémmel körbehúzzuk az oldalát, és tálaljuk!

About usedari

Wardrobologist

Vélemény, hozzászólás?

