Csapati

Az egész úgy kezdődött, hogy megtaláltam a garam masala fűszerkeveréket a konyhaszekrényben, amit elkezdtem belerakni szinte mindenbe, zöldségekhez, húsokhoz, kefíres uborkaslátához (cucumber raita). És akkor hirtelen nagyon megkívántam egy igazi dal-t. (Indiai lencsét). Leemeltem a könyvespolcról a két indiai szakácskönyvemet, mindkettő lightos verzió, nagyon komoly kaják nincsenek bennük, de a maguk módján mindkettő hasznos. (Az egyik címe: Indian Cooking Made Easy, a másik: 5 spices, 50 dishes) És mindkét könyvben szerepelt csapati recept. Ezt évekkel ezelőtt nem mertem volna megkockáztatni, mert nem volt a tésztagyúrásban különösebb rutinom, de most, mikor már túl vagyok jónéhány saját sütésű kenyéren, egy ilyen ripsz-ropsz recept meg se kottyan.

Az egyszerűbb verziót választottam. (Beteges mániám több receptet összehasonlítani, és hosszasan mérlegelni, melyik lehet megbízhatóbb.)

Hozzávalók:

  • 1 1/2 bögre teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1/2 bögre finomliszt (plusz a nyújtáshoz)
  • 1 tk só
  • 1 bögre langyos víz

Elkészítés:

A vizet fokozatosan adjuk hozzá a liszthez amíg összeáll a tészta. A teljes kiőrlésű liszt hajlamos ragadóssá válni, nehezebben gyúrható, ezért lehet, hogy még kell hozzá finomlisztet adni, hogy ruganyos tésztát kapjunk. Ha összegyúrtuk, tegyük félre egy fél órára.

Osszuk a tésztát 10 egyenlő részre. (Én ilyenkor konyhamérlegen lemérem az összes gombócot, hogy grammra egyforma súlyuk legyen, ugyanis így könnyebb dolgozni a tésztával, egyforma méretűre nyújtható, ugyanannyi idő alatt sül meg.) Lisztezett nyújtódeszkán nyújtsuk a golyókat kb 13 cm (5 inch) átmérőjűre, lehetőleg egyeneltes körökre. Egy száraz öntöttvas serpenyőt kevítsünk fel és tegyük rá a kinyújtott tésztát. Egy perc alatt felpúposodik a tészta. Fordítsuk meg, és újabb percig süssük, majd ha van hozzá kedvünk, a nyílt lángon süssük meg, ettől felpúposodik. (Én nem mertem rátenni a nyílt lángra, de kicsit tovább sütögettem.) Ne süssük túl sokáig, mert nagyon száraz és törékeny lesz. Nagyon laktató. Végül a lencsét inkább hagyományos lencsefőzelékként készítttem el hozzá, de majd főzök dalt is. Mindkét könyvem sárga, fekete, illetvev vörös lencse dalokat tartalmaz, nekem pedig zöld/barna lencsém volt itthon, és biztosra akartam menni.

Nagyon finom és laktató, hamar elfogyott, nem sikerült időben lefotózni. Szeretném kipróbálni a parathát, az alu parathát (ami tulajdonképpen megtévesztésig hasonlít a krumplilángosra) és a naant is, sőt, remélem, egyszer majd papardamot is sikerül sütni. 🙂

About usedari

Wardrobologist

2 comments

  1. Visszajelzés: Krumplilángos | Víg Asztal

  2. 225 g tk liszt 135 g a tk Ch
    70 g fehér liszt 50 g Ch

    összesen a receptben 185 g CH
    ha 8 lepényt sütök, 1 lepény 23 g
    ha 6 felé osztom, 1 lepény 30 g CH

Vélemény, hozzászólás?

