Kínai pirított gőzgombóc – Chinese Dumpling

dumpling

Recept:

Tegnap nekiálltam megcsinálni, 3 különböző receptből állt össze és isteni lett. A tészta 25 dkg finomliszt, kb. 9 cl vízzel és egy kiskanál sóval összekeverve. Jó rugalmas, sima felületű tésztát kapunk, amit félreteszünk pihenni. 20 dkg sovány sertéshúsból készül a töltelék. Kell bele egy felvert tojás, egy evőkanál szójaszósz, kevés szezámolaj, 3 gerezd fokhagyma, egy kis darab gyömbér lereszelve, és egy kevés apróra vágott zöldség. Én káposztát, spenótlevelet, sárgarépát, zellerszárat és újhagymát aprítottam bele, de összesen kb. 2 evőkanálnyit. Ezt jól összekeverjük. A tésztát négyfelé vesszük, minden negyedet 2 cm vastag kígyóvá sodrunk és ötfelé vágjuk. A levágott darabokból kis golyókat formázunk és sodrófával vékony, kb. 8 cm átmérőjű körlappá kinyújtjuk. MIndegyik körlap közepébe teszünk egy sovány evőkanál tölteléket, vigyázva, hogy a szélén, ahol összehajtjuk, ne érjen hozzá a tésztához a töltelék, mert akkor nem ragad össze. Én a biztonság kedvéért egy kis lisztes vízzel megkentem a szélét, hogy tutira összeragadjon. Egy sütőlapra sorakoztattam őket, 20 darab lett ebből a mennyiségből. A sütés: felhevítünk egy teflon serpenyőt, vékonyan megkenjük olajjal, és kicsit megpirítjuk a gombócokat, (nekem 7 fért bele egyszerre) majd kevés vizet öntünk alá (vigyázat, fröcsköl) és fedő alatt 8 percig gőzöljük, majd megfordítjuk és a másik oldalán még 5 percig gőzöljük, majd a legvégén lesütjük, hogy ropogós legyen az alja.

Szósz:

Negyed bögre szójaszószt összekeverünk egy evőkanál rizsecettel és egy kiskanál szezámmaggal. Lehet bele aprítani snidlinget vagy újhagymát is. Melegen tálaljuk.

Reklámok

About usedari

Wardrobologist

Vélemény, hozzászólás?

